Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát, a cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében. Bővebb info : Tájékoztató a sütik "cookie-k" alkalmazásáról.

Adatvédelmi nyilatkozat

(A dokumentum letöltése/nyomtatása: ITT)
 


Adatkezelési tájékoztató

 

1.        Adatkezelő azonosítása

A https://www.kandallos.hu/ internetcímen elérhető webáruházat a

TECHNICAL Tüzeléstechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

 

Rövidített név: TECHNICAL Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-161730

Adószám: 10685323-2-13

Székhely: 2225 Üllő, Hatháza utca 14.

Postacím: 2225 Üllő, Hatháza utca 14.

Üzleti tevékenység helye: 2225 Üllő, Hatháza utca 14.

Telefon: +36 20 341 1217, +36 1 260 2290

E-mail: info@technical.hu

Webhely: https://www.kandallos.hu/

 

(a továbbiakban: Adatkezelő) üzemelteti.

 

2.        Az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok, a tájékoztató hatálya

 

2.1.         Adatkezelő a Felhasználók adatait elsősorban

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet); (The EU General Data Protection Regulation - Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete), (a továbbiakban: GDPR),

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.),

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény

rendelkezései alapján kezeli.

2.2.        Jelen tájékoztató hatálya a https://www.kandallos.hu/ webhely (a továbbiakban: webhely) használata, az ott elérhető szolgáltatások igénybevétele és a webáruházban leadott megrendelések teljesítése során megvalósuló adatkezelésre vonatkozik.

 

2.3.        Jelen tájékoztató értelmében Felhasználó: a webhelyet böngésző, a webhely szolgáltatásait használó, valamint Adatkezelőtől terméket megrendelő természetes személyek.

 

3.        Információtechnológiai szolgáltatás működésének biztosításához kapcsolódó adatkezelés

 

3.1.        Adatkezelő a webhely üzemeltetéséhez és a weboldal látogatóira vonatkozó technikai adatok gyűjtéséhez sütiket alkalmaz.

 

3.2.        Adatkezelő a sütik által megvalósított adatkezelésről külön tájékoztatót bocsát rendelkezésre: Adatkezelési tájékoztató a sütik alkalmazásáról.


 

4.        Üzenet fogadásához és megválaszolásához kapcsolódó adatkezelés

 

4.1.        Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhely "Kapcsolat” menüpontjából elérhető üzenetküldő felületének használatával, vagy e-mail útján a webhelyen feltüntetett e-mail cím(ek) használatával Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

 

4.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

4.3.        Kezelt adatok köre:

Az üzenetet küldő Felhasználó:

- neve,

- e-mail címe,

- az üzenet tartalma.

 

4.4.        Az adatkezelés célja: Adatkezelővel történő üzenetváltás lehetővé tétele a Felhasználó számára.

Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:

-         üzenet írása a weboldalon,

-         e-mail útján küldött üzenet fogadása (a webhelyen feltüntetett e-mail cím(ek) használatával),

-         a fenti módokon Adatkezelőhöz érkező üzenetek megválaszolása.

 

4.5.        Az adatkezelés időtartama: amennyiben az üzenetváltás nyomán nem jön létre szerződéskötés, abban az esetben az üzenet megválaszolásáig, illetve a Felhasználó igényének teljesítéséig tart. Adatkezelő az üzenet megválaszolását/igény teljesítését követően törli az e célból kezelt adatokat. Amennyiben az információcserére több, kapcsolódó témájú üzenetváltással kerül sor, abban az esetben az információcsere befejeztével, illetve az igény teljesítését követően törli Adatkezelő az adatokat.

 

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja és időtartama a 10., illetve 11. pontban írtak szerint alakul (megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés).

 

4.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

 

 

5.        Chat ablak használatához kapcsolódó adatkezelés

 

5.1.        Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen található chat ablak használatával üzenetet küldő Felhasználók.

 

5.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása. A Felhasználó a hozzájárulását a chat ablakon keresztül történő üzenet elküldésével adja meg.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

5.3.        Kezelt adatok köre:

 

Facebook fiókba történő bejelentkezés esetén az üzenetet küldő Felhasználó:

- Facebook profiljához tartozó neve,

- üzenet tartalma.

 

A Felhasználó nyilvános Facebook közösségi profilját Adatkezelő nem tekinti meg.

 

Vendégként, Facebook fiókba való bejelentkezés nélkül történő üzenetküldés esetén az üzenet tartalma.

 

5.4.        Az adatkezelés célja: Adatkezelővel történő üzenetváltás lehetővé tétele a Felhasználó számára.

 

5.5.        Az adatkezelés időtartama: amennyiben az üzenetváltás nyomán nem jön létre szerződés, abban az esetben az Adatkezelő az adatokat a cél megvalósulásáig kezeli. Ennek megfelelően az üzenetet küldő Felhasználók esetében az adatkezelés időtartama az üzenet megválaszolásáig, illetve a Felhasználó igényének teljesítéséig tart. Adatkezelő az üzenet megválaszolását/igény teljesítését követő legfeljebb 1 hónap elteltével törli az e célból kezelt adatokat. Amennyiben az információcserére több, kapcsolódó témájú üzenetváltással kerül sor, abban az esetben az információcsere befejezését követő, illetve az igény teljesítését követő legfeljebb 1 hónap elteltével törli Adatkezelő az adatokat.  

 

Felhasználó Facebook messenger fiókjába történő bejelentkezés nélkül folytatott üzenetváltás esetén annak befejezésétől számított 24 óra elteltéig tárolja a rendszer az üzeneteket. Ez idő alatt az üzenetváltás visszanézhető, ezt követően automatikusan törlésre kerül. A Felhasználónak bármikor lehetősége van az üzenetváltás törlésére. A Felhasználó Facebook messenger fiókjába történő belépést követően folytatott üzenetváltás esetén a Felhasználó messenger fiókjában tárolódik az üzenetváltás tartalma, annak Felhasználó általi törléséig.

 

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja és időtartama a 10., illetve 11. pontban írtak szerint alakul (megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés).

 

5.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, az információcsere időtartamának végéig.

 

5.7.        Adatfeldolgozó igénybevétele: az Adatkezelő a chat ablak használatával kapcsolatban adatfeldolgozóként veszi igénybe a Meta Platforms Ireland Ltd. gazdasági társaságot. Erről bővebben a 17. fejezetben olvashat. A chat szolgáltatás igénybevétele során a Meta Platforms Ireland Ltd. szolgáltatója által saját nevében megvalósított adatkezelésről a szolgáltató Meta Platforms Ireland Ltd. vonatkozó adatkezelési tájékoztatójában olvashat: https://www.facebook.com/policy.php.

 

 

 

6.        Ajánlatkéréshez kapcsolódó adatkezelés

 

6.1.        Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhely „AJÁNLATKÉRÉS” menüpontjából elérhető üzenetküldő felületének használatával az Adatkezelőnek üzenet elküldésével ajánlatot kérő Felhasználók.

 

6.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

6.3.        Kezelt adatok köre:

Az ajánlatkérést küldő Felhasználó:

- neve,

- e-mail címe,

- telefonszáma,

- címe,

- ajánlatkérés tárgya,
- az üzenet tartalma.

 

6.4.        Az adatkezelés célja: ajánlat kérésének lehetővé tétele a Felhasználó számára, bonyolultabb esetben az ajánlatkérés telefonon történő megválaszolása.

Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:

- ajánlat kérése,

- üzenet írása,

- bonyolultabb esetben az ajánlatkérés telefonon történő megválaszolása.

 

A telefonszám akkor kerül felhasználásra, ha Felhasználó üzenetben felvetett kérdése összetett, ezért célszerűbb telefonbeszélgetés formájában megválaszolni.

 

6.5.        Az adatkezelés időtartama: amennyiben az ajánlatkérés nyomán nem jön létre szerződéskötés, abban az esetben az ajánlatkérés megválaszolásáig.

 

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a megrendelés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.

 

A szerződés kapcsán kezelt esetleges további adatokat – pl. a Felhasználó és Adatkezelő megrendeléssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei – Adatkezelő a szerződéskötéstől számított 5 év – a polgári jogi követelésekre alkalmazandó általános elévülési idő – elteltéig kezeli.

 

6.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

 

 

7.        Hírlevél küldéshez kapcsolódó adatkezelés

 

7.1.        Az adatkezeléssel érintett: az a Felhasználó, aki a webhelyen a hírlevél feliratkozásra vonatkozó hozzájáruló nyilatkozat bejelölésével feliratkozik a hírlevélre.

 

7.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR. 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján, figyelemmel a Grt. 6. § (1) és (2) bekezdéseire, a Felhasználó hozzájárulása. Az önkéntes hozzájárulást a Felhasználó a hírlevél feliratkozásra szolgáló mezők kitöltését követően a feliratkozásra vonatkozó nyilatkozat előtti checkbox bejelölésével adja meg.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

A hírlevél szolgáltatás a hasznos információk küldése mellett az Adatkezelő általi közvetlen üzletszerzést is célozza. E szolgáltatásra a többi szolgáltatás igénybevételétől függetlenül iratkozhat fel Felhasználó. E szolgáltatás igénybevétele önkéntes, Felhasználó megfelelő tájékoztatását követően meghozott döntésén alapul. Amennyiben Felhasználó nem veszi igénybe a hírlevél szolgáltatást, az nem jár rá nézve hátránnyal a webhely használatát és további szolgáltatásainak igénybevételét tekintve. Adatkezelő a közvetlen üzletszerzést célzó szolgáltatásának igénybevételét nem szabja feltételként bármely más szolgáltatásának igénybevételéhez.

7.3.        Kezelt adatok köre:

a hírlevelek kiküldéséhez a Felhasználó:

- kereszteve,

- e-mail címe,

 

az online megadott hozzájárulás regisztrálásához:

- feliratkozáskor használt eszköz IP-címe,

- feliratkozás időpontja.

 

7.4.        Az adatkezelés célja: hírlevelek küldése Adatkezelő által Felhasználó részére, e-mail útján. A hírlevelek küldése Adatkezelő szolgáltatásáról, újdonságokról és aktualitásokról szóló információk, figyelemfelhívó ajánlatok, reklámcélú és eladásösztönző tartalmak küldését jelenti.

 

7.5.        Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a hírlevél küldése céljából kezelt adatokat Felhasználó erre vonatkozó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozásig), illetve az adatok Felhasználó kérésére történő törléséig kezeli.

 

7.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

8.        Regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelés

 

8.1.        Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen regisztráló Felhasználók.

 

8.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása. Az önkéntes hozzájárulást Felhasználó a „Belépés”, majd a „Hozz létre saját fiókot” feliratú gombra kattintást követően a megjelenő űrlap kitöltésével, valamint a felhasználói fiók létrehozására vonatkozó nyilatkozat előtti jelölőnégyzet bejelölésével, végül a „Regisztráció” feliratú gombra kattintással adja meg.

 

8.3.        Kezelt adatok köre:

 

a regisztrációhoz a Felhasználó:
- neve,

- e-mail címe,

- telefonszáma,

 

az online megadott hozzájárulás regisztrálásához:

- regisztrációkor használt eszköz IP-címe,

- regisztráció időpontja.

 

8.4.        Az adatkezelés célja: a webhelyen történő regisztráció, a rendszeres vásárlás megkönnyítése.

Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:

- személyes fiók létrehozása a Felhasználó számára,

- termék on-line megrendelésének megkönnyítése a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok eltárolásával, illetve ezen adatok önálló módosításának lehetővé tétele a Felhasználó számára,

- a korábbi megrendelések hozzáférhetővé tétele a Felhasználó számára a felhasználói fiókban.

8.5.        Az adatkezelés időtartama: a regisztrált Felhasználók esetében az adatkezelés időtartama a regisztrált Felhasználó kérelmére történő törlésig tart. Az adatkezelés megszűnhet továbbá a regisztráció Felhasználó általi törlésével, illetve a Felhasználó regisztrációjának Adatkezelő általi törlésével is. Felhasználó bármikor törölheti regisztrációját, illetve kérheti annak törlését Adatkezelőtől, mely kérelmet Adatkezelő haladéktalanul, de legkésőbb a kérelem beérkezését követő 10 munkanapon belül végrehajt.

 

8.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

 

 

9.        Közösségi regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelés

 

9.1.        Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen Google felhasználói profillal regisztráló Felhasználók.

 

9.2.        Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása. Az önkéntes hozzájárulást Felhasználó a Google felhasználói fiókkal történő regisztráció esetén az erre vonatkozó gombok aktiválásával, majd az adatok átvételéről szóló figyelmeztető szöveg jóváhagyásával adja meg.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

9.3.        Kezelt adatok köre: a Google felhasználói fiókkal történő regisztráció esetén az alábbi adatokat veszi át Felhasználó Google fiókjáról az Adatkezelő:

- név,

- e-mail cím.

 

9.4.        Az adatkezelés célja: a webhelyen történő regisztrációs folyamat egyszerűbbé tétele Google felhasználói fiókkal rendelkező Felhasználó számára, továbbá a regisztráció által a rendszeres vásárlás megkönnyítése.

 

Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:

- személyes fiók létrehozása a Felhasználó számára,

- termék online megrendelésének megkönnyítése a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok eltárolásával, illetve ezen adatok önálló módosításának lehetővé tétele a Felhasználó számára,

- a korábbi megrendelések eltárolása és hozzáférhetővé tétele a Felhasználó számára a felhasználói fiókban.

9.5.        Az adatkezelés időtartama: a regisztrált Felhasználók esetében az adatkezelés időtartalma a regisztrált Felhasználó kérelmére történő törlésig tart. Az adatkezelés megszűnhet továbbá a regisztráció Felhasználó általi törlésével, a regisztrációhoz használt Google felhasználói fiók Felhasználó általi törlésével, illetve a Felhasználó regisztrációjának Adatkezelő általi törlésével is. Felhasználó bármikor törölheti regisztrációját, illetve kérheti annak törlését Adatkezelőtől, mely kérelmet Adatkezelő haladéktalanul, de legkésőbb a kérelem beérkezését követő 10 munkanapon belül végrehajt.

 

9.6.        Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

9.7.        A Google felhasználói fiókkal történő regisztráció során a Google szolgáltatója által megvalósított adatkezelésről a szolgáltató Google Ireland Ltd. vonatkozó adatkezelési tájékoztatójában olvashat:

https://policies.google.com/privacy?hl=hu

 

9.8.        Az Adatkezelő a közösségi regisztráció használatával kapcsolatban adatfeldolgozóként veszi igénybe a Google Ireland Ltd-t. Erről bővebben a 17. fejezetben olvashat.

 

 

 

10.    Fogyasztók által leadott megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés

 

10.1.   Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó természetes személy (fogyasztó) Felhasználók.

 

10.2.   Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél.

 

10.3.   Kezelt adatok köre: az adatkezelés az alábbi személyes adatok és elérhetőségek körét érinti.

A Felhasználó:
- vezetékneve,
- keresztneve,

- számlázási cím,

- szállítási cím,
- telefonszáma,
- e-mail címe,
- megrendelt termék(ek) megjelölése,
- megrendelt termék(ek) vételára,
- átvétel/kézbesítés módja,
- fizetési mód,
- megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,
- megrendelés időpontja,
- fizetés időpontja.

10.4.   Az adatkezelés célja: a megrendelés nyomán létrejövő szerződés megkötése és teljesítése.

 

10.5.   Az adatkezelés időtartama: a megrendelés teljesítéséhez kezelt fenti adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.  Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt termékre és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek.

A megrendelés teljesítéséhez szükséges kiszállítás során az ehhez szükséges adatok (név, cím, megrendelt termékre és árának megfizetésére vonatkozó adatok) e célból történő kezelése a kiszállítás teljesítéséig tart. Adatkezelő a szállítás teljesítéséhez szükséges adatok szállítást végzőnek történő továbbításakor adatkezelési korlátozással él, miszerint szállítást végző a továbbított adatokat csak a szállítás teljesítéséhez szükséges mértékben és ideig kezelheti.

A szállítást végző vállalat jogos érdeke lehet azonban az esetleges panaszok, reklamációk, polgári jogi viták felmerülése esetére a fenti adatok vagy azok egy részének bizonyos ideig történő megőrzése. Ezt azonban már mint önálló Adatkezelő végzi, erről bővebb felvilágosítást az adott szolgáltató adatkezelési tájékoztatójában olvashat Felhasználó. Adatkezelő által igénybe vett ilyen szolgáltatók jelen tájékoztató „Adatfeldolgozó igénybevétele” című fejezetben találhatók, ahol az adatkezelési tájékoztatójukat tartalmazó webhelyük elérhetősége is megjelölésre került.

A megrendelés során kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő megrendeléssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

 

10.6.   Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

 

 

11.    Cégként történő megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés cég képviseletében eljáró természetes személy esetén

 

11.1.   Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen terméket megrendelő partner szervezet képviseletében eljáró természetes személy Felhasználók (vagy: „Képviselő”).

 

11.2.   Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja szerint a Felhasználó által képviselt szervezet (a továbbiakban Partner szervezet) jogos érdeke.

 

A Partner szervezet jogos érdeke, hogy termék megrendelésre vonatkozó szerződést köthessen Adatkezelővel. Mindezt természetes személy Képviselője útján tudja eszközölni.

 

Adatkezelő a Képviselő adatait kizárólag az általa képviselt szervezettel kapcsolatos ügyintézés és a szerződés teljesítése keretében, az ehhez szükséges mértékben és ideig kezeli, valamint az adatok körét illetően is kizárólag a szükséges adatokra szorítkozik.

 

A megrendelés leadásához, valamint a szerződés teljesítéséhez szükséges információcsere nem valósulhat meg a Képviselő személy adatainak kezelése nélkül, tehát a szerződéshez elengedhetetlen az adatkezelés.

 

Az érdekmérlegelésről külön dokumentáció készült, melynek elérhetőségéről Adatkezelőnél érdeklődhet az Érintett.

 

11.3.   Kezelt adatok köre:

A Képviselő:

-         vezetékneve,

-         keresztneve,

-         e-mail címe,

-         telefonszáma,

-         jelszó,

a képviselt vállalkozás:

-         formája,

-         neve,

-         postacíme,

-         számlázási címe,

-         adószáma, közösségi adószáma,

-         cégjegyzékszáma.

továbbá a vásárlásra vonatkozó adatok:

-         megrendelt termék(ek) megjelölése,

-         megrendelt termék(ek) vételára,

-         átvétel/kézbesítés módja,

-         fizetési mód,

-         megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,

-         megrendelés időpontja,

-         fizetés időpontja.

 

11.4.   Az adatok forrása: alapesetben a Felhasználó. Amennyiben a regisztráció során megjelölt Képviselő nem saját maga, hanem a Partner szervezettől valaki más adja meg az ő adatait, abban az esetben az adatok forrása a Partner szervezet. Adatkezelő ilyenkor szintén a Partner szervezet jogos érdekében veszi át a Képviselő adatait. A Partner szervezet kötelezettsége tájékoztatni a Képviselőt az általa végrehajtott adatkezelésről; a Képviselő adatainak Adatkezelő részére történő megadásáról.

 

11.5.   Az adatkezelés célja: cégként regisztrált Felhasználók számára a megrendelés nyomán létrejövő szerződés megkötése és teljesítése.

 

11.6.   Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a fenti adatok közül a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokat (név, cím, megrendelt termékre és árának megfizetésére vonatkozó adatok) tartalmazó bizonylatokat a törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 évig megőrzi, melynek elteltét követően az adathordozókat egy éven belül törli.

A megrendelés teljesítéséhez szükséges kiszállítás során az ehhez szükséges adatok (név, szállítási cím, telefonszám) e célból történő kezelése a kiszállítás teljesítéséig tart. Adatkezelő a szállítás teljesítéséhez szükséges adatok szállítást végzőnek történő továbbításakor adatkezelési korlátozással él, miszerint szállítást végző a továbbított adatokat csak a szállítás teljesítéséhez szükséges mértékben és ideig kezelheti.

A szállítást végző vállalat jogos érdeke lehet azonban az esetleges panaszok, reklamációk, polgári jogi viták felmerülése esetére a fenti adatok vagy azok egy részének bizonyos ideig történő megőrzése. Ezt azonban már mint önálló Adatkezelő végzi, erről bővebb felvilágosítást az adott szolgáltató adatkezelési tájékoztatójában olvashat Felhasználó. Adatkezelő által igénybe vett ilyen szolgáltatók jelen tájékoztató „Adatfeldolgozó igénybevétele” című fejezetben találhatók, ahol az adatkezelési tájékoztatójukat tartalmazó webhelyük elérhetősége is megjelölésre került.

A megrendeléssel kapcsolatban kezelt további adatokat – ideértve a lényeges tartalmú üzeneteket is – Adatkezelő a szerződéskötéstől számított 5 év – a polgári jogi követelésekre alkalmazandó általános elévülési idő – elteltéig megőrzi.

11.7.   Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

 

 

 

12.    Termékértékeléshez kapcsolódó adatkezelés

 

12.1.   A webáruház felületén forgalmazott termékeket a Felhasználó az adott termék adatlapján található „VÉLEMÉNYEK” menüpont alatt értékelheti. A megrendelést követően a Felhasználó részére kiküldött e-mailben található linkre kattintva szintén a fenti felületen értékelheti a Felhasználó a megvásárolt terméket. A Felhasználó erre vonatkozó értékeléseit szöveges, valamint pontszámos formában teheti közzé.

 

12.2.   A webhelyen közzétett hozzászólások és bejegyzések, valamint a hozzászólók által megadott nevek a webhely minden látogatója számára látható módon jelennek meg.

 

12.3.   Tájékoztató a hozzászólásokban Felhasználó által közölt adatok kezeléséről:

 

12.3.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen hozzászólást közzétevő Felhasználók.

 

12.3.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása. Felhasználó a hozzászólás elküldése előtt az adatkezelési nyilatkozat bejelölésével és a hozzászólás közzétételének elküldésével hozzájárul az általa hozzászólásában közölt adatok kezeléséhez és közzétételéhez.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

12.3.3. Az érintett adatok köre: Felhasználó hozzászólásai, bejegyzései közzétételüket követően a többi felhasználó által láthatók oly módon, hogy általuk az adott hozzászólást, bejegyzést közzétevő Felhasználó által megadott neve is beazonosítható, az általa hozzászólásában, bejegyzésében közétett adatok megismerhetőek, így a Felhasználó személyazonossága is beazonosíthatóvá válhat.

 

12.3.4. Az adatkezelés célja: termékértékelés lehetővé tétele a Felhasználók számára.

 

12.3.5. Az adatkezelés időtartama: a webhelyen a fenti formában történő adatkezelés időtartalma az ott hozzászólást közzétevő Felhasználó kérelmére történő törlésig tart. Az adatkezelés megszűnhet továbbá a Felhasználó hozzászólásának Adatkezelő általi törlésével is. Felhasználó bármikor kérheti hozzászólása törlését Adatkezelőtől, mely kérelmet Adatkezelő haladéktalanul végrehajt.

 

12.3.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében, a webhely felületén megjelenítve.

 

 

 

13.    Termékértékelés ösztönzéséhez kapcsolódó adatkezelés

 

13.1.   Adatkezelő a webáruházban vásárló Felhasználóknak e-mail útján a megvásárolt termékek értékelésére szolgáló felületre irányító linket küld ki. Az értékelő űrlap megnyitására szolgáló link kiküldéséhez Adatkezelő ShopRenter.hu Kft. gazdasági társaságot adatfeldolgozóként veszi igénybe (erről 17. fejezetben olvashat a Felhasználó).

 

13.2.   Az adatkezeléssel érintettek köre: a webáruházban vásárló Felhasználók.

 

13.3.   Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja, miszerint az adatkezelés az Adatkezelő jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges.

 

Adatkezelő jogos érdeke, hogy naprakész információkkal rendelkezzen arról, hogy a vásárlói mennyire voltak elégedettek a megrendelt termékkel, és ezekről visszajelzést kapjon a Felhasználó értékelésével. Ezzel folyamatosan gondoskodhat a minőségi szolgáltatás nyújtásáról, ami alapfeltétele a sikeres tevékenységének. Az érdekmérlegelésről külön dokumentáció készült, mely Adatkezelőnél elérhető.

 

13.4.   Kezelt adatok köre:

 

Felhasználó:

- neve,

- e-mail címe.

 

13.5.   Az adatkezelés célja: a termékértékelés ösztönzése, értékelő űrlap elektronikus elérési útjának kiküldése.

 

13.6.   Az adatkezelés időtartama: az elérési utat tartalmazó e-mail kiküldéséig. A kiküldést követően adatkezelő ezzel a céllal már nem kezeli az adatokat.

 

13.7.   Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán.

 

 

 

14.    Szolgáltatás értékelésének közzétételéhez kapcsolódó adatkezelés

 

14.1.   Adatkezelő az Árukereső.hu (Online Comparison Shopping Kft.), Facebook (Meta Platforms Ireland Ltd.), Google (Google Ireland Ltd.), valamint Trustindex (Trustindex Kft.) felületén írt egyes véleményeket közzéteszi a webhelyen. A fenti szolgáltatók felületein írt vélemények összegyűjtéséhez és egyes vélemények webhelyen történő közzétételéhez Adatkezelő a Trustindexet (Trustindex Kft.) adatfeldolgozóként veszi igénybe (erről 17. fejezetben olvashat a Felhasználó).

 

14.2.   A webhelyen közzétett értékelések, valamint az értékelők neve/nickneve a webhely minden látogatója számára látható módon jelenik meg.

 

14.3.   Tájékoztató az értékelés során megadott adatok közzétételéről:

 

14.3.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: az Árukereső.hu (Online Comparison Shopping Kft.), a Facebook (Meta Platforms Ireland Ltd.), a Google (Google Ireland Ltd.), valamint a Trustindex (Trustindex Kft.) felületén a Szolgáltatót értékelő Felhasználók.

 

14.3.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

 

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

 

14.3.3. Az érintett adatok köre: Felhasználó értékelései közzétételüket követően a többi felhasználó által láthatók oly módon, hogy általuk az adott értékelést adó Felhasználó neve/nickneve beazonosítható, az általa értékelésében közétett adatok megismerhetők, így – amennyiben felhasználónévként valós nevét adta meg – Felhasználó személyazonossága is beazonosíthatóvá válhat.

 

14.3.4. Az adatkezelés célja: az értékelések webhelyen történő megjelenítése, a vásárlók bizalmának fokozása érdekében.

 

14.3.5. Az adatkezelés időtartama: a webhelyen a fenti formában történő közzététel időtartalma a Felhasználó kérelmére történő törlésig, ennek hiányában a közzétételtől számított 2 évig tart. Az adatkezelés megszűnhet továbbá a Felhasználó véleményének Adatkezelő általi törlésével is. Felhasználó bármikor kérheti véleményének törlését Adatkezelőtől, mely kérelmet Adatkezelő haladéktalanul végrehajt.

 

14.3.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében, a webhely felületén megjelenítve.

 

 

 

15.    Hiba bejelentésével kapcsolatos adatkezelés

 

15.1.   Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhely "Szerviz” menüpontjából elérhető hibabejelentő űrlapjának használatával a termék meghibásodásáról bejelentést küldő Felhasználók.

 

15.2.   Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél (jótállás és szavatosság körébe eső hiba esetén – mivel ilyen esetekben a hibás teljesítést követően Adatkezelő újabb teljesítéssel vagy részteljesítéssel hozza helyre a hibát, ezzel megfelelően teljesíti a korábbi szerződést), vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (jótállás vagy szavatosság körén kívül eső hiba bejelentése esetén – mivel ilyenkor külön javító szolgáltatás igénybevételére kerülhet sor, ami új ügylenek minősül).

 

15.3.   Kezelt adatok köre:

A hibát bejelentő Felhasználó:

- neve,
- e-mail címe,

- telefonszáma,

- vásárlás időpontja,

- vásárlás helye, kereskedő neve,

- vásárlási bizonylatszám,

- termék megnevezése,

- termék cikkszáma,

- termék gyártási száma,

- a termék beépítéséről történő válaszadás,

- szakszerű beépítés időpontja,

- beépítést végző személy neve,

- beépítést végző szakmai jogosultsága, bizonyítvány száma,

- telepítés helye (irányítószám, település, utca, házszám),

- ügyfél által érvényesíteni kívánt igény,

- hiba leírása,

- hibáról készült kép,

- jótállás hatálya alá eső termék hibájának bejelentése esetén számla másolata, jótállási jegy.

15.4.   Az adatkezelés célja: a termék hibájának bejelentése az Adatkezelő számára, jótállás vagy szavatosság körébe eső igény érvényesítése esetén az ezekkel kapcsolatos ügyintézés, ezzel a termékvásárlásra vonatkozó szerződéshez kapcsolódó helytállási kötelezettség, tehát a szerződés megfelelő teljesítése. A jótállás vagy szavatosság hatálya alá nem tartozó termék hibájának bejelentése esetén a termék javítására vonatkozó ajánlat kérésének illetve a javítás megrendelésének lehetővé tétele a Felhasználó számára.

Az ezzel kapcsolatos szolgáltatások:

-         bejelentés lehetővé tétele és a bejelentés fogadása,

-         termék hibájának bejelentésével kapcsolatos ügyintézés,

-         az ügyintézéshez szükséges kommunikáció folytatása.

 

15.5.   Az adatkezelés időtartama: a jótállási ügyintézés esetén a kezelt adatokat Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

 

A jótállási igény bejelentéséről készült jegyzőkönyvet annak felvételétől számított 3 évig Adatkezelő köteles megőrizni.

 

Jótállás hatálya alá nem tartozó termék hibájának bejelentése esetén, amennyiben a hiba bejelentése nyomán nem jön létre szerződés, abban az esetben az üzenet megválaszolásáig.

 

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az ajánlatkérés tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél. Időtartamot illetően a megrendelés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla vagy más bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, termék javításának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve egyes esetekben szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá eshetnek.

 

A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő megrendeléssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

 

15.6.   Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönülő adatkezelési listán, valamint a jótállási igény bejelentéséről készült papír alapú jegyzőkönyvben.

 

 

 

16.    Adattovábbítás

 

16.1.   Az adattovábbítással érintettek köre: a webhelyen online fizetéssel fizető Felhasználók.

 

16.2.   Az adattovábbítás címzettje:

B-Payment Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Borgun)

Rövidített név: B-Payment Szolgáltató Zrt. 
Cégjegyzékszám: 01-10-047882
Adószám: 24722137-2-41
Székhely: 1132 Budapest, Váci út 4. 1.
Postacím: 1132 Budapest, Váci út 4. 1.
Telefon: +36 1 793 6776
E-mail: info@b-payment.hu
Webhely: https://www.borgun.com/hu/

gazdasági társaság, mint az Adatkezelő webhelyén igénybe vehető online fizetési szolgáltatás szolgáltatója.

16.3.   Adattovábbítás jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja alapján a Címzett jogos érdeke.

Címzett a rá vonatkozó jogszabályok alapján csalás-megelőző és –felderítő rendszer üzemeltetésére köteles a fizetési szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban, és az ehhez szükséges személyes adatokat jogosult kezelni. Címzett kialakította a jogszabályi kötelezettségének megfelelő rendszert, melynek működtetéséhez az Adatkezelő általi adattovábbítás szükséges. Ennek megfelelően a Címzett jogos érdeke, hogy a jogszabályi kötelezettségének teljesítése érdekében a csalás-megelőző és –felderítő rendszert üzemeltetni tudja. A Címzettre vonatkozó hivatkozott jogszabályi rendelkezések:

- a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény 165. § (5) bekezdése,

- az egyes fizetési szolgáltatókról szóló 2013. évi CCXXXV. törvény 92/A. § (3) bekezdés f) pontja,

- a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 14. § (1) bekezdés v) pontja.

 

Adatkezelő és a Címzett jogos érdeke a csalásmegelőzés, az online fizetések megfelelő működésének biztosítása. Mindkét szervezet fő bevételi forrásához kapcsolódik a fizetési szolgáltatás megfelelő működése. Mindemellett Felhasználó érdeke is mindez, különösen a bankkártya adatokkal való visszaélés elkerülése.

 

Az adattovábbítás lehetővé teszi a csalások kiszűrését, felderítését és a fizetési folyamat során esetlegesen felmerülő akadályok elhárítását.

 

Felhasználó foglalás/megrendelés során kezelt adatainak köréből kerülnek továbbításra az adatok titkosított adatforgalmat biztosító elektronikus csatornán keresztül, kizárólag a Címzett részére és csak az online bankkártyás fizetés megtörténte esetén, melyeket a Címzett más célra nem használ fel. Mindebből következik, hogy az adattovábbítás Felhasználóra nézve jelentős kockázattal nem jár, további érzékelhető hatást nem gyakorol rá.

 

Az adatok továbbítása szükséges az itt írt célok eléréséhez, és alkalmas is a fizetési szolgáltatás biztonságosabbá tételére.

 

Figyelembe véve a fentieket, illetve a beépített garanciális intézkedéseket, az adattovábbítás nem jelent indokolatlan mértékű beavatkozást a Felhasználók magánéletébe, ezért az adatok továbbítása szükséges és arányos adatkezelési művelet.

 

16.4.   A továbbított adatok köre:

 

- a vásárlás során kosárba helyezett termékek és a kosárban megjelenő vásárlási adatok (árak, költségek),

- vezetéknév,

- keresztnév,

- telefonszám,

- e-mail cím,

- cím.

A fizetés során megadott bankkártya adatokat Felhasználó közvetlenül a fizetési szolgáltatónak adja meg, így azok nem kerülnek Adatkezelő birtokába.

 

16.5.   Az adattovábbítás célja: a fizetési szolgáltatás megfelelő működtetése és a fizetés technikai értelemben vett lebonyolítása, a tranzakciók visszaigazolása, a felhasználók érdekei védelme érdekében végzett fraud-monitoring – az elektronikus úton kezdeményezett banki tranzakciók kontrollját támogató csalás felderítő rendszer – működtetése, valamint a Felhasználó részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás.

 

16.6.   A Borgun által megvalósított adatkezelésről, az adatkezelés további körülményeiről – a többi között a jogalapjáról, céljáról, kezelt adatok pontos köréről, adatkezelés időtartamáról – a Felhasználó bővebben tájékozódhat a https://www.borgun.com/ oldalon.

 

16.7.   Adatkezelő üzleti vagy marketing céllal nem továbbít adatokat harmadik személyeknek.

 

16.8.   Adatkezelő a fenti eseten kívül kizárólag törvényes kötelezettség esetén, hatóságoknak továbbít adatokat.  

 

17.    Adatfeldolgozó igénybevétele

Adatkezelő adatfeldolgozóként vesz igénybe az alábbi gazdálkodó szervezeteket.

17.1.   Tárhelyszolgáltató

 

17.1.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyet meglátogató Felhasználók a webhely által biztosított szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

 

17.1.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

WEB200 Internet Média Korlátolt Felelősségű Társaság

 

Rövidített név: WEB200 Kft.

Cégjegyzékszám: 14 09 309632

Adószám: 14924943-2-14

Székhely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.

Postacím: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.

Telefon: +36 30 8280 000

E-mail: info@web200.hu

Webhely: https://www.web200.hu/

gazdasági társaságot, mint webtárhely szolgáltatót (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

17.1.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a jelen tájékoztatóban megjelölt összes adatot potenciálisan érinti, a Felhasználó által igénybe vett funkciók határozzák meg a konkrét adatkört, az egyes adatkezelésekről szóló fenti fejezetek szerint.

 

17.1.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a webhely információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása, az ehhez szükséges elektronikus tárhely igénybevételével.

 

17.1.5. Az adatfeldolgozás időtartama: megegyezik a jelen tájékoztatóban az egyes adatköröket érintő adatkezelési célok szerint szabályozott adatkezeléseknél jelzett adatkezelési időtartamokkal.

 

17.1.6. Az adatfeldolgozás jellege: elektronikus úton történik, az adatok feldolgozása kizárólag a webhely informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges tárhely biztosítását jelenti.

 

 

17.2.   Weboldal fejlesztő

 

17.2.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyet meglátogató Felhasználók a webhely által biztosított szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

 

17.2.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

WEB200 Internet Média Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: WEB200 Kft.
Cégjegyzékszám: 14 09 309632
Adószám: 14924943-2-14
Székhely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.

Postacím: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.

Telefon: +36 30 8280 000
E-mail: info@web200.hu
Webhely: https://www.web200.hu/

 

gazdasági társaságot, mint a weboldal fejlesztőjét,

 

továbbá a

 

ShopRenter.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

 

Rövidített név: ShopRenter.hu Kft.

Cégjegyzékszám: 09-09-020636

Adószám: 23174108-2-09

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Postacím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefon: +36 1 234 5012

E-mail: info@shoprenter.hu

Webhely: https://www.shoprenter.hu/

 

gazdasági társaságot, mint a weboldal fejlesztőjét (a továbbiakban együtt: Adatfeldolgozók).

17.2.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a jelen tájékoztatóban megjelölt összes adatot érinti.

 

17.2.4. Az adatfeldolgozók igénybevételének célja: a webhely információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása biztosítása, az ehhez szükséges weboldal szoftver igénybevételével.

 

17.2.5. Az adatfeldolgozás időtartama: megegyezik a jelen tájékoztatóban az egyes adatköröket érintő adatkezelési célok szerint szabályozott adatkezeléseknél jelzett adatkezelési időtartamokkal.

 

17.2.6. Az adatfeldolgozás jellege: elektronikus úton történik, az adatok feldolgozása kizárólag a webhely informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.

 

 

17.3.   Hírlevél küldéssel kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.3.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyen hírlevélre feliratkozó Felhasználók a webhely által biztosított egyéb szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

 

17.3.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

 

MailerLite Ltd.

 

Székhely: Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Írország

Postacím: Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Ireland

E-mail: info@mailerlite.com

Webhely: https://www.mailerlite.com/

 

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által használt hírlevél küldő szoftver fejlesztőjét és karbantartóját,

 

továbbá az

Optimonk International Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Rövidített név: Optimonk International Zrt.

Cégjegyzékszám: 09-10-000583

Adószám: 26335498-2-09

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Üzleti tevékenység helye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefon: +36 70 410 4842

E-mail cím: kapcsolat@optimonk.hu

Webhely: https://www.optimonk.hu/

 

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által a feliratkozás elősegítésére igénybe vett szoftver fejlesztőjét és karbantartóját

 

(a továbbiakban: Adatfeldolgozók).

 

17.3.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a hírlevélre feliratkozó Felhasználó e-mail címét érinti.

 

17.3.4. Az adatfeldolgozók igénybevételének célja: az Adatkezelő által hírlevél küldéshez, illetve feliratkozást elősegítéséhez használt szoftverek információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása.

 

17.3.5. Az adatfeldolgozás időtartama: Felhasználó hírlevél küldésre vonatkozó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozásig), illetve az adatok Felhasználó kérésére történő törléséig.

 

17.3.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a hírlevél küldő, illetve feliratkozást elősegítő szoftverek informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.

 

 

17.4.   Elektronikus levelező szoftver és tárhely biztosításához kapcsolódó adatfeldolgozás

 

17.4.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: jelen tájékoztatóban megjelölt Felhasználók, akikkel Adatkezelő elektronikus levelezés útján tartja a kapcsolatot.

 

17.4.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

 

WEB200 Internet Média Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: WEB200 Kft.
Cégjegyzékszám: 14 09 309632
Adószám: 14924943-2-14
Székhely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.

Telefon: +36 30 8280 000
E-mail: info@web200.hu
Webhely: https://www.web200.hu/

gazdasági társaságot, mint az elektronikus levelezéshez használt tárhely szolgáltatóját és szoftver fejlesztőjét

 

továbbá a

 

Microsoft Ireland Operations Limited

 

rövidített név: Microsoft Ireland Ltd.

cégjegyzékszám: 256796

közösségi adószám: IE8256796U

székhely: 70 Sir Rogerson’s Quay, Dublin 2, Ireland

postacím: One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, Ireland

kapcsolat: https://www.microsoft.com/hu HU/concern/privacy/

telefon: +1 800 710 200

 

gazdasági társaságot, mint az elektronikus levelezéshez használt tárhely szolgáltatóját és szoftver fejlesztőjét

 

(a továbbiakban: Adatfeldolgozók).

 

17.4.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: elsősorban az érintett neve és e-mail címe, másodsorban a Felhasználó által elektronikus levélben megküldött további adatok.

 

17.4.4. Az adatfeldolgozók igénybevételének célja: az elektronikus levelezés működésének biztosítása.

 

17.4.5. Az adatfeldolgozás időtartama: amennyiben az üzenetváltás nyomán nem kerül sor szerződéskötésre, az elektronikus levelek törléséig. Az Adatkezelő az elektronikus levelezés során történő üzenetváltás lezárultával törli az üzeneteket.

 

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötésre kerül sor, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben a megrendelés teljesítéséhez kezelt adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.

 

A szerződés kapcsán kezelt esetleges további – a számviteli bizonylat fogalma alá nem eső – adatokat (pl. a Felhasználó és Adatkezelő megrendeléssel kapcsolatos lényeges tartalmú üzenetei) Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli. Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

 

A megőrzési idők alatt az Adatfeldolgozók által biztosított szoftveres környezetben tárolódnak az üzenetek, tehát ez idő alatt fennáll az adatfeldolgozás.

 

17.4.6. Az adatfeldolgozás jellege: a megőrzési idők alatt az Adatfeldolgozók által biztosított szoftveres környezetben tárolódnak az e-mail-ek, tehát ez idő alatt fennáll az adatfeldolgozás.

 

 

17.5.   Termék kiszállításával kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.5.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: azok a Felhasználók, akik a terméket az általuk megjelölt címre szállítással rendelik meg.

 

17.5.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

 

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Postacím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Telefon: +36 29 886 670
Fax: +36 29 886 610
E-mail: info@gls-hungary.com
Webhely: https://gls-group.eu/HU/hu/home/ 

gazdasági társaságot, mint a megrendelt termékeket kiszállító fuvarozót,

valamint a

Palletways Group Limited

Rövidített név: Palletways Group Ltd.

Cégjegyzékszám: 05175499

Székhely: Fradley Distribution Park, Wood End Lane Fradley Park, Lichfield, WS13 8NE, Staffordshire, United Kingdom

Postacím: 2051 Biatorbágy, Huber u. 5.

Telephely: 2051 Biatorbágy, Huber u. 5.

Telefon: +36 70 478 2565

E-mail: info.hu@palletways.com

Webhely: https://hu.palletways.com/hu/

 

gazdasági társaságot, mint a megrendelt termékeket kiszállító fuvarozót  

 

(a továbbiakban együtt: Adatfeldolgozók).

17.5.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a Felhasználó megrendelése nyomán létrejövő szerződés teljesítése (kiszállítás végrehajtása) érdekében Felhasználó alábbi adatait érinti:

- vezetéknév
- keresztnév
- telefonszám
- szállítási cím.

17.5.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a Felhasználó megrendelése nyomán létrejövő szerződés teljesítésének keretében a megrendelt termék kiszállításának végrehajtása a Felhasználó által megjelölt címre történő kézbesítéssel, szükség esetén a kézbesítés helyének és idejének tárgyában telefonon történő egyeztetéssel.

 

17.5.5. Az adatfeldolgozás időtartama: a kiszállítás és kézbesítés teljesítéséhez szükséges ideig tart.

 

17.5.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a kiszállítás és kézbesítés teljesítéséhez szükséges adatkezelési műveleteket jelenti.

 

17.6.   Termékértékelés ösztönzéséhez kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.6.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó Felhasználók.

 

17.6.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

ShopRenter.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: ShopRenter.hu Kft.

Cégjegyzékszám: 09-09-020636

Adószám: 23174108-2-09

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Postacím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefon: +36 1 234 5012

E-mail: info@shoprenter.hu

Webhely: https://www.shoprenter.hu/

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által termékértékelést ösztönző e-mail kiküldéséhez használt szoftver fejlesztője és karbantartója (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

17.6.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: a Felhasználó neve, e-mail címe, valamint véleménye.

 

17.6.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az Adatkezelő által a termékértékelés ösztönzéséhez, értékelő űrlap elektronikus elérési útjának kiküldéséhez használt szoftver információtechnológiai értelemben vett működésének biztosítása, a szoftver biztonságos működtetéséhez szükséges technikai műveletekben megnyilvánuló adatkezelés útján.

 

17.6.5. Az adatfeldolgozás időtartama: az elérési utat tartalmazó e-mail kiküldéséig. A kiküldést követően adatkezelő ezzel a céllal már nem kezeli az adatokat.

 

17.6.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a megvásárolt termék értékelésre szolgáló felületre irányító linket küldő szoftver informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.

 

 

17.7.   Értékeléshez közzétételéhez kapcsolódó adatfeldolgozás

 

17.7.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: az Árukereső.hu (Online Comparison Shopping Kft.), a Facebook (Meta Platforms Ireland Ltd.), a Google (Google Ireland Ltd.), valamint a Trustindex (Trustindex Kft.) felületén az Adatkezelőt értékelő Felhasználók.

 

17.7.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

 

Trustindex Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság

 

Rövidített név: Trustindex Kft.

Cégjegyékszám: 05-09-034080

Adószám: 26281186-2-05

Székhely: 3593 Hejőbába, Széchenyi utca 21.

Telephely: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 3. A/2/3.

Postacím: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 3. A/2/3.

E-mail: info@trustindex.io

Webhely: https://www.trustindex.hu/

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által az értékelések összegyűjtéséhez és közzétételéhez használt szoftver fejlesztőjét és karbantartóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

 

17.7.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: Felhasználók értékelései közzétételüket követően a többi felhasználó által láthatók oly módon, hogy általuk az adott értékelést adó Felhasználó felhasználóneve beazonosítható, az általa értékelésében közétett adatok megismerhetőek, így – amennyiben felhasználónévként valós nevét adta meg - Felhasználó személyazonossága is beazonosíthatóvá válhat.

 

Amennyiben Felhasználó értékeléseiben esetlegesen más személy adatait teszi közzé, az ilyen a harmadik személy adatainak Adatkezelő webhelyén történő közzététele és ily módon Adatkezelő részére történő továbbítása tekintetében Felhasználónak kell beszereznie az érintett harmadik személy hozzájárulását, melyet Adatkezelő vélelmez. Az ilyen adatok kezeléséhez való hozzájárulás hiányával kapcsolatos következményekért Adatkezelő nem felelős.

 

17.7.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az értékelések webhelyen történő megjelenítése, a vásárlók bizalmának fokozása érdekében.

 

17.7.5. Az adatfeldolgozás időtartama: a webhelyen a fenti formában történő közzététel időtartalma Felhasználó kérelmére történő törlésig tart. Az adatkezelés megszűnhet továbbá a Felhasználó véleményének Adatkezelő általi törlésével is. Felhasználó bármikor kérheti hozzászólása törlését Adatkezelőtől, mely kérelmet Adatkezelő haladéktalanul végrehajt.

 

17.7.6. Az adatfeldolgozás jellege: Adatkezelő informatikai rendszerében, a webhely felületén megjelenítve.

 

17.7.7. A Trustindex további adatkezeléséről Felhasználó Trustindex Kft. weboldalán elérhető adatkezelési tájékoztatójában olvashat: https://www.trustindex.hu/adatvedelem/.

 

 

17.8.   Számlák előállításával kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.8.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó Felhasználók a webhely által biztosított egyéb szolgáltatások igénybevételétől függetlenül.

 

17.8.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe az

 

InCash Ügyvitel Zártkörűen Működő Részvénytársaság

 

Rövidített név: InCash Ügyvitel Zrt.
Cégjegyzékszám: 01 10 049156
Adószám: 25844034-2-41
Székhely: 1139 Budapest, Forgách utca 19.
Postacím: 1139 Budapest, Forgách utca 19.
Telefon: +36 1 238 0814
E-mail: incash@incash.hu
Webhely: https://www.incash.hu/   

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő által használt számlázó szoftver fejlesztőjét és karbantartóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

17.8.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a megrendelést leadó Felhasználó nevét és címét, valamint a megrendelt árucikk(ek) megjelölését, a vásárlás időpontját és a vételárat, szállítási díjat és esetleges egyéb díjakat tartalmazó bizonylatokat érinti.

 

17.8.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: a számlák kiállításához használt szoftver igénybevétele, rendelkezésre állásának és működésének biztosítása.

 

17.8.5. Az adatfeldolgozás időtartama: a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig - a számla kiállításától számított 8 évig - tart.

 

17.8.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a számla kiállításához használt szoftver rendelkezésre állásának biztosítását, informatikai értelemben vett üzemeltetéséhez szükséges technikai műveleteket jelenti.

 

 

17.9.    Könyvelési szolgáltatással kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.9.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a megrendelést leadó Felhasználók.

 

17.9.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

SZÁM-ART Számviteli, Számitástechnikai és Általános Kereskedelmi, Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: SZÁM-ART Kft.
Cégjegyzékszám: 01 09 360424
Adószám: 10924185-2-42
Székhely: 1165 Budapest, Kalitka utca 2.
Postacím: 1165 Budapest, Kalitka utca 2.
Telefon: +36 1 403 5682; +36 1 403 5535

Webhely: http://www.szamart.hu/

 

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő gazdasági tevékenységének könyvelőjét (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

 

17.9.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a megrendelést leadó Felhasználó nevét és címét, valamint a megrendelt árucikk(ek) megjelölését, a vásárlás időpontját és a vételárat, szállítási díjat és esetleges egyéb díjakat tartalmazó bizonylatokon szereplő adatokat érinti.

 

17.9.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az Adatkezelő által végzett gazdasági tevékenységre vonatkozóan jogszabály által előírt számviteli kötelezettségek teljesítése a fenti Adatfeldolgozó szolgáltatásának igénybevétele útján.

 

17.9.5. Az adatfeldolgozás időtartama: legfeljebb a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig – a számla kiállításától számított 8. év elteltét követő évben bekövetkező törlésig – tart.

 

17.9.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a számviteli kötelezettségek teljesítéséhez és ellenőrzéséhez szükséges műveleteket jelenti, amiket papír adathordozók és szoftverben kezelt digitális adatok kezelésével végez az adatfeldolgozó.   

 

 

17.10. Könyvvizsgálati szolgáltatással kapcsolatos adatfeldolgozás

 

17.10.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a megrendelést leadó Felhasználók.

 

17.10.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

SZÁM-AUDIT KÖNYVVIZSGÁLÓ Adótanácsadó Betéti Társaság

Rövidített név: SZÁM-AUDIT KÖNYVVIZSGÁLÓ Bt.
Cégjegyzékszám: 13-06-070066
Adószám: 20772336-1-13
Székhely: 2100 Gödöllő, Nagyvárad út 25.
Postacím: 2100 Gödöllő, Nagyvárad út 25.

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő gazdasági tevékenységének könyvvizsgálóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

 

17.10.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a megrendelést leadó Felhasználó nevét és címét, valamint a megrendelt árucikk(ek) megjelölését, a vásárlás időpontját és a vételárat, szállítási díjat és esetleges egyéb díjakat tartalmazó bizonylatokon szereplő adatokat érinti.

 

17.10.4. Az adatfeldolgozás célja: az Adatkezelő által végzett gazdasági tevékenységre vonatkozóan jogszabály által előírt, könyvvizsgálatra vonatkozó számviteli kötelezettségek teljesítése a fenti Adatfeldolgozó szolgáltatásának igénybevétele útján.

 

17.10.5. Az adatfeldolgozás időtartama: a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig – általánosságban a számla kiállításától számított 8. év elteltét követő évben bekövetkező törlésig – tart. Az Adatfeldolgozó könyvvizsgálói feladatra vonatkozó megbízásának megszűnése esetén a megbízás megszűnéséig tart az adatfeldolgozás.

 

17.10.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a számviteli kötelezettségek teljesítéséhez és ellenőrzéséhez szükséges műveleteket jelenti.

 

 

17.11.  Adatfeldolgozás más célra nem történik.

 

17.12.  Adatkezelő a fent és a „Sütik alkalmazásáról szóló tájékoztató” dokumentumban megjelölt Adatfeldolgozókon kívül más adatfeldolgozót nem vesz igénybe.

 

18.    Adatvédelem, adatbiztonság

 

18.1.   Adatkezelő az adatkezelési és adatfeldolgozási tevékenységei körében gondoskodik az adatok biztonságáról, technikai és szervezési intézkedésekkel valamint belső eljárási szabályokkal gondoskodik a jogszabályok, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásáról. Megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen a kezelt adatokat.

 

18.2.   A látogatottság mérésének és a webhely használatára vonatkozó szokások feltérképezésének alapjául szolgáló adatokat Adatkezelő informatikai rendszere kezdettől fogva oly módon rögzíti, hogy azok közvetlenül nem kapcsolhatók egy személyhez sem.

 

18.3.   Az adatok kezelése csak a jelen tájékoztatóban meghatározott és törvényes cél elérése érdekében, ahhoz szükséges és arányos mértékben történik, a vonatkozó jogszabályok és ajánlások alapján, megfelelő biztonsági intézkedések mellett.

 

18.4.   Ennek érdekében Adatkezelő a webhely eléréséhez „https” sémájú http protokollt használ, mellyel a webes kommunikáció titkosítható és egyedileg azonosítható. Ezen felül a fentieknek megfelelően Adatkezelő titkosított adatállományok formájában rögzített, adatkezelési célonként elkülönített adatkezelési listákban tárolja a kezelt adatokat, melyekhez Adatkezelő meghatározott – jelen tájékoztatóban megjelölt tevékenységekkel kapcsolatos feladatokat ellátó – alkalmazottai férhetnek hozzá, akiknek munkaköri felelőssége az adatok védelme és e tájékoztatónak és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő felelősségteljes kezelése.

 

19.    Felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogai

 

19.1.   Hozzáférési jog: Felhasználó kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad a Felhasználó általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott Adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az Adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az esetlegesen bekövetkezett adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. A tájékoztatást Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül megadja.

A hozzáférési jog keretében Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát a Felhasználó rendelkezésére bocsátja, legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül. A Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel (a 20. pont szerint).

19.2.   Adatok hordozhatóságához való jog: Felhasználó jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, melynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha:

a) az adatkezelés a Felhasználó hozzájárulásán vagy szerződésen alapul; és
b) az adatkezelés automatizált módon történik.

Az adatok hordozhatóságához való jog fentiek szerinti gyakorlása során a Felhasználó jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.

19.3.   A helyesbítéshez való jog: Felhasználó kérheti kezelt adatainak helyesbítését, melyet Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesít. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Felhasználó jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

 

19.4.   Az adatkezelés korlátozásához való jog: Adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot az adatkezelés korlátozása céljából. Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:

a) a Felhasználó vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;

b) az adatkezelés jogellenes, és a Felhasználó ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;

c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy

d) a Felhasználó tiltakozott az Adatkezelő jogos érdeke alapján végzett adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

19.5.   A törléshez való jog (és „az elfeledtetéshez való jog”): Adatkezelő a személyes adatot törli, ha:

a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

b) a Felhasználó visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

c) a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy a Felhasználó a tiltakozik a közvetlen üzletszerzés érdekében történő adatkezelés ellen;

d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;

f) a Felhasználó a törlést kéri, vagy tiltakozik az adatkezelés ellen, és a személyes adatok gyűjtésére a közvetlenül gyermekeknek kínált információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és a fentiek értelmében azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az Érintett kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.

19.6.   Értesítési kötelezettség: Adatkezelő a helyesbítésről, a korlátozásról és a törlésről az érintett Felhasználót, továbbá mindazokat az adatkezelőket értesíti, akiknek korábban az adatot továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználót kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

 

19.7.   Tiltakozáshoz való jog: a Felhasználó jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak Adatkezelő jogos érdekén alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

 

20.    Felhasználó kérelmeinek teljesítése

 

20.1.   A 19. pontban foglaltak szerinti tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja Adatkezelő. Ha az érintett Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:

a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

20.2.   Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót a kérelem nyomán hozott intézkedésekről, ideértve az adatmásolatok kiadását is. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha az érintett Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmét, a tájékoztatást elektronikus úton adja meg Adatkezelő, kivéve, ha az érintett Felhasználó azt másként kéri.

 

20.3.   Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett Felhasználó panaszt nyújthat be a 21. pontban megjelölt felügyeleti hatóságnál, és az ugyanott írtak szerint élhet bírósági jogorvoslati jogával.

 

20.4.   Felhasználó bármilyen, a személyének azonosítását lehetővé tevő módon beterjesztheti kérelmeit Adatkezelőhöz. A kérelmet beterjesztő Felhasználó azonosítása azért szükséges, mert a kérelmeket Adatkezelő csak az arra jogosultaknak teljesítheti. Ha az Adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett Felhasználó személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

 

20.5.   Felhasználó kérelmeit postai úton Adatkezelő 1103 Budapest, Kőér u. 16. alatti címére, e-mailben az info@technical.hu e-mail címre juttathatja el. E-mailben küldött kérelmet Adatkezelő csak akkor tekint hitelesnek, ha azt a Felhasználó Adatkezelőnek megadott és ott nyilvántartott e-mail címéről küldik, ugyanakkor a másik e-mail cím használata nem jelenti a kérelem figyelmen kívül hagyását. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni. 

 

21.    Jogérvényesítés

Az érintettek jogérvényesítési lehetőségeiket bíróság előtt gyakorolhatják, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhatnak:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Webhely: http://www.naih.hu/

A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.

 

 

2022. július 25.

 

TECHNICAL Kft.